GRAM Group rekryterar 142 nya medarbetare

Publicerades 3 mars 2021

contentImage

GRAM Group på Bjärehalvön söker nu 142 nya medarbetare till koncernens hotell och restauranger i Båstad och Torekov. De lediga jobben finns inom restaurang, kök, reception, städ, fastighet och ekonomi. Det är främst säsongsjobb men även fasta tjänster som erbjuds på Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, Pepe’s Bodega och Papas Restaurang.

Trots det senaste årets utmaningar har GRAM Group klarat sig relativt väl jämfört med kollegorna i storstadsregionerna. Svenskarna valde i hög grad att semestra inom landet sommaren 2020 och nu förbereder man sig för att det ska bli ytterligare en bra sommar i Båstad och på Bjärehalvön.

– Det känns jättekul att kunna erbjuda så många arbetstillfällen, säger Marcus Thuresson, vd GRAM Group. Som en av de största arbetsgivarna på Bjärehalvön är detta ett viktigt signalvärde i en tuff tid, både för oss som arbetsgivare och för potentiella arbetssökande. Vi har under början av året satsat mycket på renoveringar och uppgraderingar av gästmiljöerna, så nu ser vi fram emot massor av ansökningar till denna underbara arbetsplats, avslutar Marcus Thuresson.

En betydelsefull arbetsgivare

GRAM GROUP är med sina tre hotell och två fristående restauranger en stor arbetsgivare i Båstads kommun. Under högsäsong sysselsätter koncernen nästan 1000 personer, varav cirka 225 är fast anställda. Som anställd inom GRAM Group kan medarbetaren ta del av personalförmåner på anläggningarna, kollektivavtal, friskvårdsaktiviteter och möjlighet till karriärutveckling inom koncernen.

Alla hotell inom GRAM Group är miljömärkta av Svanen och certifierade av Svenska Möten. Detta är en garanti för att hotellen möter höga kvalitetskrav och arbetar mot det hållbara samhället. För att värna om personalens säkerhet är alla verksamheter kontantfria.

Digital rekryteringsmässa

Den 4 mars 14.00–17.00 kan jobbsökande chatta med representanter från GRAM Group i en digital jobbmässa som arrangeras av bland annat Båstads kommun. Besök mässan på https://www.trippus.net/jobbmassa-besokare

Om GRAM Group

GRAM står för Great Ambiance och består av hotellen Hotel Skansen i Båstad, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell samt restaurangerna Pepe’s Bodega och Papas. Vår vision är att skapa norra Europas starkaste destination, genom hotell, restauranger och upplevelser som kännetecknas av hög kvalitet, stark personlighet och stor atmosfär. Alla hotell inom GRAM GROUP är miljömärkta av Svanen och certifierade av Svenska Möten. Detta är en garanti för våra kunder och medarbetare, att vi möter höga kvalitetskrav och arbetar mot det hållbara samhället. www.gramhotels.se